۱۳۸۸ تیر ۲۲, دوشنبه

از بین بردن ویروس کظم غیظ


تاثیرات این ویروس عبارتند از:

1- غیر فعال شدن گزینه Run در Start Menu (در بعضی سیستم ها). 2- غیر فعال شدن گزینه Manage پس از راست کلیک بر روی My Computer.
3- Folder Options را نیز پنهان می نماید (در بعضی سیستم ها). 4- غیرفعال شدن پنجره Task Manager (در بعضی سیستم ها).
5- ارسال پیام گروهی ناخواسته در Yahoo! Messenger (در بعضی سیستم ها).حذف این ویروس دو روش دارد. یک روش نرم افزاری و یک روش عملکرد دستی است. در زیر هر دو روش قرار داده شده است که در صورتی که از یکی از روش ها پاسخ مثبت نگرفتید از روش دوم استفاده کنید:
روش اول:
الف - روش نرم افزاری: ابتدا نرم افزار ایرانی که ویژه این ویروس ساخته شده است را دریافت و سپس آن را اجرا و دکمه Remove Kazme_Gheyz را بفشارید و منتظر بمانید. پس از پایان عملیات سیستم را Restart نمائید و مشکلات پیشین را چک کنید و در صورتی که برطرف نشده بود از روش دوم استفاده نمائید.
روش دوم:

ب - روش دستی: در بعضی کامپیوتر ها عملکرد این ویروس در بعضی قسمت ها هنوز به نتیجه نرسیده است ، مثلا نتوانسته گزینه Run را از کار بیندازد. اما در بعضی سیستم ها حتی شما توانایی باز کردن پنجره End Task را هم ندارید.بنابراین ابتدا به شاخه C:\WINDOWS بروید و فایل Regedit و سپس به شاخه C:\WINDOWS\system32 رفته و فایل Taskmgr را تغییر نام دهید (به یک نام دلخواه).
1- فایل Taskmgr را که تغییر نام دادید اجرا کنید. در سربرگ Processes عنوان Kazme_Gheyz و یا عناوین مشابه را انتخاب و End Process کنید. 2- اکنون فایل Regedit که تغییر نام دادید اجرا کنید. در پنجره باز شده ، سمت چپ بر روی عبارت My Computer یکبار کلیک کنید تا فقط High Light شود. اکنون Ctrl+F را بزنید تا پنجره Find باز شود. عبارت Kazm را تایپ کنید و دکمه Find Next را بزنید. در صورتیکه موردی یافت شد آن را با دکمه Delete کیبورد حذف کنید. سپس F3 را بزنید تا در سایر نقاط سیستم ، این جستجو ادامه یابد و اگر باز هم موردی یافت شد آن را نیز حذف کنید. این کار را تا پایان جستجو انجام دهید.
3- اکنون گزینه Folder Options شما فعال شده است و می توانید از طریق My Computer و سربرگ Tools ، این گزینه را انتخاب تا پنجره مربوط به آن باز شود. سربرگ View را انتخاب کنید و گزینه Show hidden files and folder و دو گزینه زیرین آن که با Hide شروع می شوند را تیک بزنید. سپس Apply و OK کنید. 4- با استفاده از Search ویندوز ، دو عبارت Kazme_gheyz.exe و Autorun.info را جستجو کنید و یافته ها را پاک کنید. این کار را با جستجوی دستی نیز در Drive ها انجام دهید.
5- وارد C:\WINDOWS\system32 شده و Ctrl+F را بزنید تا پنجره جستجو باز شود. اکنون همان عبارات Kazme_gheyz.exe و Autorun.info را در این مکان نیز جستجو کنید و موارد یافته شده را Delete کنید. بهتر است Shift + Delete کنید که به کلی از بین بروند.
6- به Control Panel رفته و Internet Options را باز کنید. دکمه Use Blank را بزنید تا صفحه Homa Page خالی شود و سپس Apply و OK کنید. 7- اکنون فایل های Regedit و Teskmgr را که تغییر نام داده بودید به نام حقیقی خود بازگردانید و کامیپوتر خود را یکبار Restart کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر